xoves, 15 de agosto de 2013

MARCEL BERTHET

MARCEL BERTHET
Marcel Berther, foi un ciclista francés alcumado O Elegante, que naceu en Neuilly (Francia), o 4 de marzo de 1988 e faleceu aos 65 anos en Rouen (Haute-Normandie) Francia, o 7 de abril de 1953.
Profesional de 1907 a 1922, durante os cales xunto a Oscar Egg escribiu un capítulo especial na historia do record da hora. De 1912 a 1914 o rexistro foi mellorado cinco veces. Quizais esa loita entre os dous ciclistas duraría máis tempo, pero terminou en 1914, ao comezar a Primeira Guerra Mundial.
Marcel Berther sempre foi coidadoso, preciso e elegante en todo o que facía. Un home que non deixaba nada ao azar.
En 1908, a notoriedad adquirida no rexistro permitiulle converterse nun profesional que ata tomou a saída no Tour de Francia e que abandonou logo de só tres etapas, xa que non estaba feito para este tipo de eventos e é que era moi rápido na pista pero non tanto na estrada.
Ata 1912, Marcel Berthet foi o posuidor do record da hora, ata a chegada do gran Campión suizo Óscar Egg, unha rivalidad que excitaba aos afeccionados e fortalecía a lenda de ambos. Un duelo que non só naceu de quen ostentaba o record da hora, senón que ambos pensaban na tecnoloxía co fin de mellorar as súas máquinas.
O 22 de agosto de 1912, Oscar Egg, lograba percorrer 42´122 km. h. marcando un novo record. O 7 de agosto de 1913 empregando por primeira vez un sistema de cálculo que lle informaba si estaba dentro da marca establecida, Berthet deixábao en 42´741 km/h. Desde entón este sistema de cálculo é o utilizado ata agora. Pero 14 días despois Egg establecía unha nova marca 43´525. O 20 de setembro de 1913, logo de mandar que lle fabricasen unha bicicleta especial e viaxar a Milán para comprar uns pneumaticos 15 gramos máis lixeiros dos que se comercializaban en toda Francia, fixo que o mundo do ciclismo contivese a respiración, Berthet non decepcionou marcando un novo record da hora deixándoa en 43´775 km/h. Marca que só lle durou un ano menos dous días xa que nuevamente Oscar Egg establecía un novo record 44´247 km/h.
A guerra trouxo un alto ao duelo entre estes dous homes, que fixo que Marcel Berthet, non intentase volvelo a bater, un claro sinal do alto nivel alcanzado por estes dous home é que o record de Egg permaneceu imbatible durante trinta anos.
Logo da guerra, Marcel Bertet limítase só a carreiras de Seis Días, asociándose con outro veterano, Maurice Brocco (gañador dunha etapa do Tour de Francia antes da guerra).
En 1923 cásase coa filla de Jean-François Tron (fabricante dos sillines IDEALE), abandonando definitivamente o ciclismo de competición, aínda que non abandona o mundo do ciclismo, xa que a miúdo exerce de xuíz ou árbitro nas carreiras de Seis Días, chamándose agora O Elegante Marcel. En 1931, trala morte do seu sogro involúcrase totalmente na xestión da empresa.
Grazas á súa fama e ser moi coñecido nos círculos deportivos convértese nun home de negocios astuto, convertendo a empresa familiar en Sociedade Anónima co nome Tron Bertet & S. A., dedicándose a fabricación de gama alta e a exportación vendendo cada  ano millons de copias.
Pero inmediatamente despois da segunda guerra mundial iniciase una guerra de presos cada vez máis feroz e aunque Tron Bertet & S. A. estaba no máis alto, a empresa non puido superar a competencia de baixo coste, vendose obligada a cerrar en 1980. Marcel Berthet, morreu en 1953, non tiña porque coñecer a triste desaparición da sua compañía.
Marcel Berthet, durante máis dun cuarto de siglo, contribuiu a historia do ciclismo mundial. O seu nome un pouco olvidado hoxe en día a pesar dos seus records, contribuiu ao desenrolo técnico da bicicleta. Eso e moito pra un home.
TRIUNFOS: O 20 de xunio de 1907, na pista de Buffalo en París, establecia o primer record da hora (41´520 km.), este rexistro era o resultado loxico despois de una preparación perfecta.
1912, record da hora (42´741 km.).
1913, record da hora (43´247 km.).
1921, primeiro nos Seis Días de Bélxica.
OUTROS RESULTADOS DIGNOS DE MENCIÓN: 1909, segundo nos Seis Días de Alemania.
1910, terceiro nos Seis Días de Alemania.
1913, terceiro na Vichy-Lyon.
1920, segundo nos Seis Días de Bélxica.
EQUIPOS: 1907-1915, Labor. 1916-1922, Labor-Dunlop.

Ningún comentario:

Publicar un comentario